Zelfevaluatie onderwijs

Een doelstelling van scholen is dat het onderwijs zich blijft ontwikkelen door te sturen op kwaliteitsverbetering. Daarvoor hebben scholen een onderwijsomgeving nodig waarin ze kunnen accelereren. Dit wordt mogelijk gemaakt door “goed bestuur” die zich richt op het systematisch werken aan de kwaliteitsverbetering. De basis hiervoor kan gelegd worden door een goede zelfevaluatie met de juiste onderwijs content en software. Het is essentieel dat scholen en het bestuurskantoor van onbewust naar bewust bewegen, dan is er sprake van verandering en is groei mogelijk. Met het monitoren van de verbeterpunten via de PDCA cyclus ontstaat een borging van de verandering.

De PO-Raad en de Inspectie van het Onderwijs hebben hierover in 2014 gezamenlijk een pilot in het primair onderwijs uitgevoerd. In de praktijk kent een (zelf)evaluatie verschillende vormen, waarvan doorgaans een onderlinge visitatie of een interne of externe audit deel uitmaakt.

Met het monitoren van processen voor een school en bestuurskantoor ondersteund onze software de zelfevaluatie. Een unieke software tool in Nederland waarin niet alleen de evaluatie centraal staat maar ook het monitoren van de verbeteringen op basis van de PDCA cyclus. Naast professionalisering levert onze software inzicht en een behoorlijke tijdsbesparing op. Vraag een demo aan voor meer informatie.

Bekijk hieronder de korte presentaties


Deel via:

Wij kunnen u verder helpen

Riskchanger is een dynamische oplossing voor uw behoefte aan inventarisatie, inzicht en verbetering. Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op.

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×